fbpx

תפריט

חברה להנגשת אתרים או יועץ נגישות לאתר

אנשים רבים שואלים אותי מה כדאי להם לבחור כדי להנגיש את האתר שלהם לאנשים עם מוגבלות, האם כדאי לבחור בחברה גדולה שכוללת מספר עובדים בתחומים שונים כדי שתעשה עבורם את תהליך הנגשת האתר או שאוליי כדאי להם לבחור יועץ נגישות שייתן להם את השירות ברמה אישית, בצורה ממוקדת ובהתאם לצרכים המדויקים שלהם.

היתרונות והחסרונות בבחירת חברה להנגשת אתרים או יועץ נגישות לאתרי אינטרנט

במאמר הבא אני אפרט ואסביר מהם היתרונות והחסרונות בכל בחירה כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר לפני שאתם פונים לשלב הנגשת האתר וביצוע סקר נגישות מקיף בהתאם למבנה האתר ולתוכן שלו.

היתרונות בבחירת חברה גדולה להנגשת האתר שלכם:

  • החברה מעסיקה לרוב מספר גדול של עובדים אשר מתמחים בתחומים שונים ויכולה לתת לכם מענה דיי מלא וכולל בעניין האתר שלכם.
  • במידה ואותו אדם שמטפל לכם בתהליך ההנגשה חולה, לרוב יש מי שמחליף אותו וממשיכים לתת לכם את השירות באופן רציף.
  • חברה גדולה ביצעה מספר רב של אתרי אינטרנט ולכן יש לה ניסיון מקיף במספר רב של אלמנטים המופיעים באתר שלכם.
  • חברה גדולה יש מקום או משרדים שניתן להגיע אליה ולדיין אודות נושא הנגישות באתר בצורה מלאה וברורה בהתאם לפרמטרים שנבדקים.
  • לחברה יש גם את איש הייעוץ וגם את המתכנת שמבצע את התהליך בפועל מה שמקל על ההתקשרות בין המתכנתים לאיש שמבצע את הדוח להנגשת האתר.

החסרונות בבחירת חברה גדולה לצורך הנגשת אתר אינטרנט:

  • חברה גדולה לרוב לוקחת תשלום גבוה יותר עבור כל שירות או ייעוץ נגישות.
  • בחברה גדולה לא תמיד מתייחסים אליכם באופן ולרוב לקוחות מרגישים כי מנפנפים אותם ממקום למקום או מיועץ כזה לאחר.
  • חברה גדולה לרוב עובדת בצורה משומנת יותר ומסירה אחריות מלאה מכל דבר שהיא מבצעת באתר הן מבחינת הייעוץ והן מבחינת התכנות.
  • חברות גדולות עובדות בצורה שבלונית כלומר תבניתית יותר לפי נהלים וקשה מאוד להתמודד איתם בעת הנגשה של תוכן או מבנה אשר מסורבל או שונה משאר התכנים באתר.
  • בשביל החברה הגדולה אתה עוד לקוח, אם אתה לא מרוצה? פשוט תלך יגיע לקוח אחר במקומך.

לאחר שסקרתי עבורכם את היתרונות בבחירת חברה להנגשת אתרים לעומת החסרונות שבכך אני אציג בפנים את היתרונות והחסרונות של בחירת יועץ נגישות לאתרי אינטרנט.

היתרונות בבחירת יועץ נגישות לאתרי אינטרנט:

  • לרוב בוחרים יועץ נגישות לאתרי אינטרנט אשר קיבלנו עליו המלצות ואנו יודעים שנהיה בידיים טובות לאורך כל התהליך ולאחריו.
  • יועץ נגישות יעניק לכם את השירות הטוב ביותר, האישי והמקיף ביותר, כי במקרה כזה שמו הולך לפניו. כל לקוח חשוב לו לקבל את המידע בצורה המקצועית ביותר ויועץ נגישות ייתן את רוב תשומת הלב בנושא זה מכיוון שכל לקוח חשוב לו. זכרו – יועץ או עסק קטן יעניקו לכם את כל הכלים להצליח בגלל שאתם חשובים להם. כל לקוח שעוזב או שאינו מרוצה מעסק קטן עלול לגרום לו נזק בלתי הפיך מבחינת לקוחות עתידיים.
  • תהליך ההנגשה כולל בתוכו ביצוע סקר, מעקב, תיקונים, דיווחים ועוד. חשוב שכל הנושא יתבצע מול אדם אחד אשר התנהל מהתחלה ועד הסוף עם הפרויקט שלכם. אנשים שמתחלפים עלולים לחשוב בצורה שונה (הרי אין משהו אחד ספציפי, לכל אחד יש את הראייה שלו) וברגע שאתם מחליפים יועצים או אנשי שירות אתם מסתכנים בתהליך שאינו ברור ומסודר, סוג של טלאי על טלאי. כל אחד מגיע עם הראייה שלנו ומשנה בהתאם לכך.
  • יועץ נגישות ייקח אחריות מלאה על העבודה שלו, הרי הוא זה שביצע אותה בפועל. הוא זה שהכין את הדוח, בדק, העביר את התיקונים למתכנת ועקב בצורה מלאה אחרי כל התהליך. ברגע שאדם אחד מעורב מהתחלה ועד הסוף הוא ער לכל דבר שקרה בתהליך ומכיר כל שורה ושורה בסקר הנגישות לאתר האינטרנט.
  • מישהו אחד עומד מולכם! כן לא כמה שמתחלפים ולא כמה אנשים מפולפלים שמנסים לתמחר או לתת לכם שירות שיקר ואינו מייצג באמת את הסכום הרלוונטי.
  • לרוב, ליועץ יש מתכנתים שהוא עובד איתם כבר לא מעט זמן וכך הוא יוכל להעריך את העלות או כמות שעות העבודה שתידרש ללקוח (מבחינה תכנותית) . ברגע שהיועץ מכיר את המתכנת ועבד איתו כמה במספר פרויקטים, הם ידעו לדבר בניהם בצורה טובה יותר, יבינו אחד את השני ולכן יהיה שקט נפשי ואתר נגיש ככל שניתן.

החסרונות בבחירת יועץ להנגשת אתר:

  • אם היועץ חולה או נמצא בחו"ל הפרויקט עלול להתעכב או להיתקע. לרוב הנושאים אינם דחופים במיוחד וכן ניתן לחכות אם זאת במידה ומעורבת תביעה או פנייה המאלצת את בעל האתר לבצע תהליך של ההנגשה, ישנה חשיבות עליונה שהיועץ יהיה בארץ ושיוכל לתת את השירות בצורה הטובה ביותר.
  • היועץ מתעסק אך ורק בייעוץ ולא בתכנות. תהליך הנגשת האתר לרוב כוללת ביצוע דוח מקיף למצב הנגישות באתר ובמקביל ישנה דרישה תכנותית והתאמות של הקוד לטכנולוגיות מסייעות של אנשים עם מוגבלות. יש לחלק את העלות לשני חלקים כלומר לשני אנשי מקצוע שונים. סכום אחד הולך ליועץ וסכום אחר הולך למתכנת.
    טיפ קטן – בעת בחירת חברה לבניית אתר חדש בקשו מהם להתחייב או לפחות לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם לרמה AA המחויבת בתקן הישראלי וכך תדעו שאתם מכוסים שגם אם נתקלנו בתלונות או במידע שאינו נגיש באתר ניתן לפנות אליהם ולבקש מהם לסדר את זה. תהליך ההנגשת כולל את המבנה עצמו ולא את התוכן שיש בו – בנושא תוכן כדאי לבצע הדרכה מקיפה לאיש תוכן שלכם שמעלה את האתר, ההדרכה נקראת: הדרכה להנגשת תוכן באתרי אינטרנט. הצוות שלנו מיומן בביצוע הדרכות למנהלי תוכן, בעלי עסקים, כותבי תוכן ועוד.
  • במידה ובחרתם ביועץ שאינו מנוסה אתם עלולים להיות בבעיה. חשבו על זה ככה בחרתם יועץ שמפרסם את עצמו ברשת האינטרנט ולא על סמך המלצות, פה לאוזן או חבר שמכיר אותו באופן אישי ויודע שהוא מומלץ בתחום הנגישות באינטרנט. דיברתם עם אותו יועץ, נפגשתם אותו והוא נראה לכם רציני, התחלתם לעבוד יחד אך לאורך הדרך (לרוב לאחר קבלת הדוח הראשוני של האתר) אתם מבינים שהוא לא באמת מקצועי כי חסר לו מספר פרמטרים חשובים שהוא לא התייחס אליהם, מה אתם עושים במצב כזה? זכרו שהאחריות להנגשת האתר מוטלת עליכם ולא על היועץ נגישות לאתרי אינטרנט ולכן חשוב לבחור מישהו שאתם סומכים עליו ויודעים שהתהליך יתחיל ויסתיים בצורה הטובה ביותר.

אם הגעתם עד פה אני מקווה שהבנתם את ההבדלים העיקריים בין בחירת יועץ נגישות לאתרי אינטרנט לבן בחירת חברה להנגשת אתרים. לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו אם זאת חשוב לבצע את הבחירה בצורה שקולה, ממוקדת ומתאימה ביותר בהתאם לסוג הפרויקט, המשתמש ואנשי הצוות.

זכרו: תהליך של הנגשת אתר הינו תהליך חשוב והכרחי לצורך התאמת האתר שלכם לאנשים עם מוגבלות. ישנה חשיבות עליונה לבצע אותו בצורה טובה והמקיפה ביותר.
לא כדאי לתת הנחות או לבצע תהליך הנגשה חלקי שעלול לפגוע ביכולתם של אנשים עם מוגבלות לצרוך את השירותים שלכם ובמקביל לאפשר לכם לקבל תביעות משפטיות אודות זה שהאתר שלכם אינו נגיש.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת