fbpx

תפריט

האם חלה חובה להנגשת אפליקציה

במאמר הבא נסביר האם חלה חובה להנגשת אפליקציה בהתאם לתקנות הנגישות באינטרנט.

לאחר פרסום תקנה 35 בנושא הנגשת אתרים, אנשים וחברות רבות פנו בשאלה האם התקנה גם מתייחסת להנגשת אפליקציות (יישומים) המיועדים לשימוש בקרב טלפונים חכמים, טאבלטים או מערכות אינטראקטיביות אחרות. מה שעורר את שאלתם זה שהתקן עצמו התייחס לאתרי אינטרנט ולא למערכות אחרות.

לאחר פנייתם, התייחסה הנציבות לשאלה זו והנחתה כי ישנו צורך להנגיש יישומים אלו ככל שניתן לפי התקן בהתחשבות מלאה בכלים שעומדים לרשות המתכנת ולמערכות ההפעלה הנתמכות שמטרתן להפעיל את אותה אפליקציה.

לצורך הבהרת נושא זה, הרביזיה שפורסמה מחריגה את התקן הישראלי לגבי אפליקציות, אך מפרסמת את הנושאים שאכן יש לטפל בהם במסגרת הנגשת אפליקציה.

 ראשית, ההנחיה מגדירה כי אפליקציות המיועדות לשימוש בקרב טלפונים חכמים, טאבלטים או מחשבים ייעודיים להרצת אפליקציות יהיו נגישים בהתאם להוראות התקן ישראלי ככל שניתן.

החשיבות היא ביצוע ההתאמות הוויזואליות והניווט באפליקציה כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתמש בצורה מלאה ככל שניתן ובהתאם לשביעות רצונם.

נושא הנגשת אפליקציות הוא שונה מהנגשת אתר מכיוון שהכלים שעומדים לרשות המתכנת על בסיס מערכת ההפעלה שלה מיועדות האפליקציה מוגבלים. לרוב אותה אפליקציה צריכה להיות מותאמת לכמה מערכות הפעלה מה שהופך את נושא הנגישות באפליקציה למורכב הרבה יותר.

בנושא מערכות ההפעלה השונות, חשוב לציין כי באתרי האינטרנט השונים כולל הנחיות ארגון התקינה הבינלאומי ישנה התייחסות ופרסום הנחיות ברורות להנגשת אפליקציות במערכות iOS, ANDROID ועוד.

בנושא הנגשת האפליקציה, הרביזיה עדכנה כי אותן אפליקציות צריכות להיות נגישות בשתי מערכות הפעלה נפוצות כאשר לנציב ישנה הזכות לקבוע באילו מערכות הפעלה, אותה אפליקציה צריכה להיות נגישה.

 

פטור מהנגשת אפליקציה

לחברות ובעלי עסקים שיש גם אתר אינטרנט רספונסיבי (מותאם למובייל) וגם אפליקציה אשר השימוש בהן הוא זהה לחלוטין אינם חייבים להנגיש את האפליקציה.
לדוגמה אתר להזמנת אוכל מעסק מסוים, שיש לו אפליקציה וגם אתר אינטרנט רספונסיבי שמאפשר ביצוע אותה ההזמנה בדיוק, אינו צריך להנגיש את האפליקציה, אך עליו לוודא כי אתר האינטרנט שלו נגיש גם בתצורת מחשב נייח וגם בתצורת מובייל (מותאם לשימוש באמצעות טלפון סלולריים בצורה מלאה).

חשוב להדגיש, במידה וישנן אפשרויות רבות אשר אינן מתאפשרות דרך האתר אך ניתן לממש אותם באמצעות האפליקציה, הפטור מהנגשת האפליקציה אינו תקף ובעל המערכת מחויב לבצע הנגשה גם לאפליקציה.

מעוניינים לקרוא עוד אודות נושא הנגישות באפליקציות? כנסו למאמר המלא בנושא: הנגשת אפליקציות.

המידע המפורסם בעמוד זה הינו למטרת ידע כללי בלבד ומטרתו להסביר בצורה פשוטה את עיקרי הריביזיה המתייחסת לנושא הנגשת אפליקציות (יישומים).

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת