fbpx

תפריט

יצירת קובץ PDF נגיש

במאמר הבא אציג בפניכם מספר נושאים חשובים ליישום בעת יצירת קובץ PDF נגיש לאנשים עם מוגבלות.

תהליך יצירת קובץ PDF נגיש או הנגשת מסמך חדש חייב לכלול שני נושאים עיקריים שיש לקחת בחשבון:

  1. כיצד נכתב הקובץ המקורי והאם הוא עומד בתקנות הנגישות.
  2. כיצד נשמר הקובץ והאם השמירה בוצעה בצורה נגישה.

זה נכון שברגע שהתבנית הראשונית של הקובץ בוצעה בצורה נגישה אז המסמך יהיה נגיש ומותאם יותר לשימוש בטכנולוגיות מסייעות, אך מה קורה במצב שהתבנית המקורית אינה נגישה? איך אפשר לוודא כי הקובץ שלכם נגיש ואתם יכולים לפרסם אותו לקהל הרחב? אני מקווה שאוכל לשפור לכם מעט אור על הנושא ושלאחר קריאת המאמר תבינו קצת יותר בנושא PDF נגיש.

הדבר הראשון והמרכזי ביותר הוא השפה שבה אתם משתמשים במסגרת מסמך ה-PDF

השפה צריכה להיות מוגדרת בצורה תקינה ומלאה במסמך. אל תשתמשו בכמה שפות באותו מסמך מכיוון שהתוכנה להקראת מסך לא תמיד תצליח לקרוא בצורה תקינה מה שעלול לבלבל מאוד את המשתמש. ניתן להשתמש בשפה עיקרית כמו למשל עברית ולהכניס מילים של מותגים באנגלית. הכוונה שלי אל תערבבו תוכן רב בשפות שונות. כדי לחסוך עבודה, אנשים ובעלי עסקים רבים מכינים מסמך אחד עם מספר שפות מה שלא מובן גם למשתמש שאינו מסתייע בטכנולוגיה מסייעת כזו או אחרת.

השתמשו בכותרת תקינות ובהתאם לסדר חשיבותן.

בעת יצירת מסמכים, ישנה חשיבות רבה בהוספת כותרות מתאימות לאורך התוכן והתאמתן למידע המופיע במאמר. הכותרות מאפשרות לאנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות לדלג בין כותרת לכותרת ולקרוא או לשמוע (באמצעות תוכנה להקראת מסך) את המידע שרלוונטי עבורם. הכותרות חייבות להיות מסודרות בסדר היררכי מסודר ומובן והן חייבות להיראות שונה משאר הטקסט, גדולות יותר וברורות ביותר.

לכל כותרת יש לתייג את התגית המתאימה H1,H2 וכן הלאה בהתאם למיקומה ולסדר חשיבותי בקובץ.

משתמשים ברשימה? תייגו את המידע כרשימה!

לא סתם ישנם את הכלים לתייג רשימות ממסופרות או רשימות נקודות. הרשימה מאפשרת לתוכנה להקראת מסך להבין כי מדובר במידע המופיע ברשימה וכך בעצם להקריא למשתמש את המידע המופיע בה לפי הסדר. שימוש בתגית רשימה LIST הוא קריטי וחשוב במיוחד. ישנם רשימות ממוספרות כמו למשל בעת השימוש בשלבים ספציפיים לפי סדר מסוים וישנו שימוש ברשימה כנקודות לצורך הדגשת מידע המכיל מספר פרמטרים מסוימים.

שימוש תקין בתמונות ובתוכן ויזואלי

לשימוש בתמונות יכולות להיות מטרות שונות בהתאם לאופן השימוש בה במסגרת המסמך. לתמונות במטרה דקורטיבית בלבד יש להגדירה כתמונה דקורטיבית ולהשאיר לה טקסט אלטרנטיבי ריק "". לתמונות שיש בהן את הצורך להעביר מסר או מידע חשוב יש להוסיף טקסט אלטרנטיבי מתאים ומפורט שיסביר את מטרת התמונה. בכל מקרה אין להשתמש בתמונה שעל גביה ישנו טקסט מוטמע שעלול להוות חסם ומכשול רב בעת קריאת המידע על ידי תוכנות להקראת מסך.

שימוש בטבלאות כחלק ממסך PDF

לרוב השימוש בטבלאות עושה סדר במסמך ומאפשר לנו להעביר מסר בצורה קלה ופשוטה יותר לקוראים. אם זאת, לאנשים עם מוגבלות ישנו קושי רב בקריאת המידע או הבנתו ברגע שמפורסם כחלק מטבלה. זה נכון שישנם מקרים שאנו חייבים להשתמש בטבלה ולכן חשוב לעשות זאת בצורה הכי נגישה שאפשר. נסו להשתמש בכמה שפחות עמודות ושורות, לכל עמודה תתנו כותרת מפורטת.

הצוות שלי הנגיש מספר רב של קבצי PDF  למועצות מקומיות, חברות גדולות ובתי עסק שרצו להנגיש את המידע שלהם באמצעות מסמכים מודפסים או מסמכים הניתנים להורדה דרך האתר.

במהלך יצירה והנגשת מסמכים אנו מבצעים בדיקה ידנית ובדיקות אוטומטיות רבות המאפשרות לנו למקד את התהליך ולהתאים את המסמך בהתאם לדרישות החברה וכמובן למשתמשים.

זה נכון שישנם כלים אוטומטיים המותקנים במערכות השונות שמבצעות בדיקה כללית ושטחית אם זאת נדרש מאמץ בצורה ידנית וממוקדת בכדי להפוך את המסמך לנגיש ותואם לתקנות באופן מלא. אנו נוסיף עבורכם טקסט אלטרנטיבי לתמונות ולגרפים, נגדיר כותרות, נדגיש מידע חשוב ונתאים את הטבלאות שלכם לשלל הטכנולוגיות המסייעות הנפוצות בשוק.

השירותים שאנו מציעים בנושא הנגשת מסמכים ויצירת קבצי PDF נגישים:

  • תיקון ושינוי קבצי PDF,DOC או כל קובץ טקסט אחר בהתאם לתקנות הנגישות.
  • יצירת קבצים חדשים בתבנית נגישה ומותאמת לתקנות הנגישות.
  • כתיבת התוכן בצורה נגישה וברורה לאנשים עם מוגבלות.
  • בדיקה מקיפה של מגוון מסמכים בעזרת תוכנה להקראת מסך.
  • הדרכות מקיפות בנושא הנגשת מסמכים ויצירת תוכן נגיש ברשת האינטרנט.

זכרו: ישנה חובה להנגשת מסמכים לאנשים עם מוגבלות, לא בטוחים האם המסמך שלכם נגיש? צרו עמנו קשר ואנו מבטיחים לתת לכם את כל המידע החשוב בנושא הנגשת מסמכים.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת