fbpx

תפריט

תוכן רב ומקיף תורם להנגשת המידע באתר

הרי לא פעם אחת אמרו לנו שככל שנכניס יותר תוכן איכותי לאתר האינטרנט שלנו ככה נהנה מקידום אורגני רחב ומקיף יותר, האמת זה בהחלט נכון, אבל תוכן רב שאינו מסודר בצורה היררכית תקינה עלול לגרום למשתמש שלנו עוגמת נפש רבה בעת הגעתו לעמוד או למידע שהוא מחפש באתר שלנו.

במאמר הבא אני אסביר בקצרה כיצד ניתן להוסיף תוכן איכותי ומקיף לאתר שלכם בצורה שהיא ברורה יותר גם למשתמש וגם למנועי החיפוש.

לאחר יישום של הנושאים הרשומים בהמשך המאמר, המידע שתציעו ללקוחות שלכם יהיה ברור יותר, נגיש יותר ומותאם לקהל רב יותר.


הוספת תוכן רב ואיכותי

ברגע שאתם מוסיפים תוכן רב ואיכותי יותר אתם משפרים את חווית הגלישה באתר שלכם, מעניקים מידע איכותי יותר למשתמש וכך ממתגים את העסק שלכם בצורה מקצועית וטובה יותר והכי חשוב (זו דעתי לפחות) מנגישים את המידע בצורה הברורה והמובנת יותר למשתמשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות שונות כגון קורא מסך.

גם להוספת תוכן רב וארוך ישנם כללים, הרי משתמשים רבים מעוניינים לדלג על פסקאות טקסט ארוכות שאינן רלוונטיות עבורם. זכרו –  לא תמיד המידע המופיע בתחילת המאמר הוא המידע הרלוונטי עבור אותם אנשים שנכנסו לעמוד, יכול להיות שהם מחפשים רק סעיף או מידע מקוצר בנושא ספציפי.


הכללים הבסיסיים בעת שימוש בתוכן רב במסגרת עמוד באתר האינטרנט:

  1. וודאו כי ישנה כותרת H1 אחת בלבד ושאר הנושאים והתתי נושאים מתויגים ככותרות H2-H3 בהתאם לסדר ההיררכי ולמידע המופיע בהם. ברגע שאתם מתייגים כותרות בצורה נכונה אתם מאפשרים למשתמש לדלג מכותרת לכותרת וכך הוא יודע בדיוק מהי הפסקה שאליה הוא רוצה להגיע. יכולת הדילוג בין כותרת לכותרת היא אפשרות המובנת בתוך הקורא מסך או בעת ניווט באמצעות המקלדת.
    שימו לב – אל תדלגו בתיוג של הכותרות. תשדלו שכותרת תמיד תבוא בסדר היררכי לכותרת שלפניה (בהתאם למידע המצוין בפסקה).
  2. במאמר ארוך מאוד המכיל יותר משניים, שלושה עמודים תשתמשו בתוכן עניינים. שימוש בתוכן עניינים מנגיש את כל המידע בצורה הטובה ביותר באתר ומאפשר למשתמש לתפעל ולהתמצא בצורה קלה בכל המידע המופיע בו. לתוכן עניינים ישנה חשיבות עליונה בהנגשת מידע במסגרת תוכן ארוך המכיל מידע רב.
  3. משתמש ברשימה המכילה שלבים? השתמש תמיד בכלי הבנוי המיועד לכך. הכלי קיים בכל סרגל ניהול תוכן בוורד או במערכת הניהול של האתר. ברגע שאתם משתמשים ברשימה תחת הכלי המתאים לכך, המשתמש המסתייע בקורא מסך (לדוגמה) יכול להבין כי מדובר ברשימה מסודרת שהשלבים קשורים אחד לשני בדרך כזו או אחרת. ישנם שני סוגי רשימות: רשימה מודגשת ורשימה ממסופרת. יש להשתמש בכל סוג בהתאם למידע המופיע ברשימה ולכותרת המכילה את מטרת התוכן הנמצא בפסקה.
  4. כל קישור באתר המופיע במסגרת התוכן המרכזי צריך להכיל קו תחתון המציג למשתמש כי מדובר בקישור (שאינו טקסט רגיל) וכי לחיצה עליו תפנה אותו ישירות לעמוד אחר.
  5. שימוש במרווחים אחידים בין הכותרות, הפסקאות והמידע המופיע בתוכן. סדר ויזואלי במידע המופיע בתוכן הינו הכרחי וחשוב להתמצאות טובה יותר במסגרת התוכן שהכנתם.
  6. כתבו בשפה פשוטה ובהירה. ברגע שהתוכן שאתם מכניסים לאתר שלכם הוא ארוך חשוב לרשום אותו בצורה פשוטה ומובנת ככל שאפשר. ככל שהתוכן ארוך יותר ככה הסיכוי שהמשתמש יתבלבל או לא יבין אותו בצורה המיטבית הוא גבוה ולכן ככל שנשתמש בתוכן פשוט וקל יותר ככה נהיה סבורים ובטוחים שהמידע אכן עובר בצורה המיטבית עבור כולם.

לסיכום: ישנם יתרונות רבים בהוספת תוכן איכותי, מקיף ומפורט באתר האינטרנט שלכם, עם זאת חשוב לזכור כי התוכן עצמו חייב להיות מסודר ונגיש למשתמשים רבים ככל שניתן ולכן מומלץ ליישם את כל הנושאים הקיימים במדריך המפורט שהכנתי במיוחד בשבילכם: מדריך להנגשת תוכן באתר

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת