fbpx

תפריט

תוסף נגישות, האם הוא באמת הופך את האתר שלי לנגיש?

בתקופה האחרונה אני שומע הרבה על נושא הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות.

במאמר הבא אענה על השאלה שמעסיקה בעלי אתרים רבים: האם התקנת תוסף נגישות באמת מנגיש את האתר שלי לאנשים עם מוגבלות?

ראשית, חשוב לי להסביר שתהליך הנגשת האתר כולל בתוכו התייחסות לפרמטרים רבים, בניהם חמישה פרמטרים עיקריים שלהם שמים דגש בתיקונים ובשדרוגים שאנו מבצעים באתר מבחינת נגישות האתר.

הפרמטרים העיקריים שלשמם מבצעים הנגשת האתר:

  1. מידע נגיש לכלל האוכלוסייה.
  2. הפעלת כל האפשרויות באתר והתאמתם לאנשים עם מוגבלויות.
  3. נגיש לשימוש באמצעות רוב הדפדפנים הקיימים בשוק.
  4. ניתן לשימוש באופן רציף באמצעות טכנולוגיות מסייעות וניווט במקלדת.
  5. מותאם לשימוש בקרב תוכנה להקראת מסך לציבור העיוורים ולאנשים הסובלים מלקות ראיה.

כלומר, הפירוש של אתר נגיש הוא שנקטתם בצעדים המתאימים ומקיפים ביותר כדי שכל אחד יוכל להינות מהתוכן ומהשירותים שאתם מציעים באתר שלכם ולקיים אינטראקציה "איתו" בצורה הטובה והקלה ביותר.

ונחזור לעניינו, האם התקנת תוסף נגישות כזה או אחר באמת עונה על כל הפרמטרים? האם התקנת תוסף נגישות מונע ממני את הצורך בביצוע סקר נגישות מקיף וטיפול באתר ברמת הקוד?

קודם כל נסביר מהו תוסף נגישות?

תוסף נגישות הוא בעצם כלי תבניתי המותקן על גבי האתר ומטרתו להתאים את המידע או השירותים שמופיעים באתר לאנשים עם מוגבלות. התוסף בעצם נבנה ברמה כללית ומעניק יכולות סטנדרטיות ופשוטות לגולשים המשתמשים בו. כמו למשל, הגדלת טקסט, שינוי צבעם של הקישורים, שינוי הצבעים באתר וכדומה…

חשוב לי לציין שהפרמטרים האלה הם רק חלק קטן מהפעולות שיש לבצע בעת תהליך של הנגשת האתר וכי תוסף לא באמת יכול לכלול את כל הנושאים או הדרישות המצוינות בתקן 5568.

האם התקנת תוסף נגישות מספיקה לצורך הנגשת האתר?

הרי תחשבו רגע, האם זה הגיוני שתוסף אחד שנבנה בצורה כזו או אחרת יכול להתאים לכלל האתרים הקיימים ברשת? הרי לכל אתר יש מבנה משלו, עיצוב משלו ושירותים ייחודים שהוא מציע.

זה נכון שהוא פותר מספר דברים אך תאכלס, זה לא הגיוני שהוא יפתור הכל.

חשבו לעצמכם, האם התוסף יכול לשנות תוכן באתר? האם הוא יכול לשלוט על הסדר ההיררכי של הניווט במקלדת ?האם הוא יכול לקבוע ALT מתאים במיוחד לכל תמונה? וזה רק חלק קטן מהדברים שהוא לא באמת יכול לבדוק או לתקן.

שורה תחתונה: היום בשוק ניתן למצוא תוספים חינמיים ותוספים בתשלום, אם זאת חשוב להבין שעד היום לא נתקלתי בתוסף אחד שבאמת מנגיש את האתר ברמה טובה ותאמינו לי שנחשפתי להמון אתרים בארבע השנים האחרונות.

ביצוע תהליך מקיף של הנגשת אתר לרוב לוקח זמן ועלויות נלוות אם זאת ברגע שאתם מנגישים את האתר כמו שצריך אתם מאפשרים לאנשים עם מוגבלות להנות מהאתר שלכם, מהשירותים שאתם מציעים ולהיחשף למידע הרבה שאתם מפרסמים בו.

אתם חושפים את האתר שלכם לקהל חדש, עושים מעשה טוב לאנושות כולה ומקטינים את הסיכוי להיתבע עקב אתר שאינו נגיש.

לסיכום: תוסף נגישות הוא כלי שיכול לשמש כעזר בעת הליך של הנגשת אתר אך הוא בהחלט לא מחליף תהליך מקיף ע"י יועץ נגישות לאתרי אינטרנט.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מהו מנגנון למעקף בלוקים? וכיצד הוא משפר את ההתמצאות באתר האינטרנט בעת ניווט באמצעות המקלדת

מהו מנגנון למעקף בלוקים?

מהו מנגנון למעקף בלוקים? וכיצד הוא מסייע לניווט והתמצאות טובה יותר באתר אינטרנט? בהתפתחות המטורפת שאנו חווים בשנים האחרונות בנושא

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת