fbpx

תפריט

אל תעתיקו הצהרת נגישות

אל תעתיקו הצהרת נגישות ואל תשתמשו בתבנית המפורסמת ברשת, הסבר מפורט למה זה לא כדאי ומהם הסיכונים הכרוכים בכך.

את הפוסט אני כותב לכם עקב מספר פניות שקיבלתי מבעלי אתרים שפרסמו הצהרת נגישות שהועתקה מאתר אחר או שהם השתמשו בתבנית קיימת של הצהרת נגישות ונחשפו לסוגיה משפטית מורכבת שכרוכה בהתעסקות ניכרת ועלויות כספיות גבוהות במיוחד.

קודם כל חשוב לי להסביר לכם מה תפקידה של הצהרת הנגישות באתר.

הצהרת נגישות היא הצהרה שמטרתה לתאר את מחויבותו והשקעתו של עסק, חברה או ארגון מסוים בכך שהוא עשה את מרב המאמצים להבטיח שהמוצרים, השירותים ואתר האינטרנט שברשותו יהיו נגישים לכולם, כולל למשתמשים עם מוגבלויות.

הצהרות נגישות חשובות במיוחד מכיוון שהן עוזרות להעלאת המודעות לחשיבות הנגישות במרחב הפיזי ובמרחב הדיגיטלי ולקדם תרבות ושוויון של זכויות לכלל האנשים ללא קשר למוגבלותם.

במסגרת הצהרת הנגישות יש לפרסם את מטרתו העיקרית של העסק, התאמות הנגישות שבוצעו באתר האינטרנט שלו, התאמות הנגישות שבוצעו במקום הפיזי שבו מתקיימת קבלת קהל, פרטי יצירת קשר לפניות בנושא נגישות, פרטיו של רכז הנגישות ועוד.

ההצהרה חייבת להיות מפורסמת בצורה בולטת ונגישה במסגרת אתר האינטרנט של העסק.

כחלק משירותנו אנו מציעים כתיבת הצהרת נגישות מלאה ומפורטת המותאמת בצורה מלאה לאתר האינטרנט שלכם, לשירותים שאתם מציעים למקום הפיזי שבו אתם מקבלים קהל.

מעוניינים במידע נוסף אודות כתיבת הצהרת נגישות המותאמת במיוחד לאתר ולעסק שלכם?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם השעות הקרובות

אין לכם זמן לחכות? חייגו עכשיו: 074-7817111 ואנו נשמח לתת לכם את כל המידע בנושא

עכשיו אסביר לכם בדיוק למה קראתי לפוסט הזה : אל תעתיקו הצהרת נגישות!

בעת העתקת הצהרת נגישות אתם חשופים לסוגיות משפטיות ותלונות רבות משתי סוגיות עיקריות:

מסירת מידע כוזב במסגרת הצהרת הנגישות

הסוגייה הראשונה שאני מעוניין להתייחס אליה היא סוגיית מסירת מידע כוזב במסגרת הצהרת הנגישות.

כדי להמחיש את סוגייה זו, אתן לכם דוגמה מהשטח שאני נתקל בה לא מעט פעמים.
בעל אתר אינטרנט הבין שהוא צריך לפרסם הצהרת נגישות באתר שלו והחליט שהוא לוקח הצהרת נגישות שנראית יפה וכתובה בצורה מקצועית ומעתיק אותה לאתר שלו. בעת העתקה הוא משנה מעט פרטים על מנת שהיא תהיה יותר רלוונטית לאתר שלו ומפרסם אותה אצלו באתר.

בהצהרת הנגישות רשומים דברים מקצועיים שאין לו יכולת ואת הכלים המתאימים שבעזרתם הוא יכול לדעת או לבדוק שאכן כל הנושאים וההתאמות המופיעות בהצהרה אכן מתקיימות באתר שלו, ופה מתחילה הבעיה.

אתן לכם דוגמה, חלק חשוב ומהותי בהצהרת הנגישות זה פרסום התאמות הנגישות העיקריות שבוצעו באתר האינטרנט. בכדי לדעת מהן ההתאמות המדויקות שבוצעו באתר יש לבצע בדיקה מקיפה באמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון: ניווט באמצעות המקלדת ושימוש בקורא מסך. שימוש בטכנולוגיות אלה דורש מיומנות רבה, הבנה של דרישות התקן וכתיבה נכונה ומדויקת המותאמת למצב הנוכחי באתר שלכם.

רוב הצהרות הנגישות אינן כוללות כלל התייחסות להתאמות הנגישות באתר או שהן כוללות התייחסות להתאמות בדפדפן או בתוסף נגישות (התאמות שאינן רלוונטיות לאנשים עם מוגבלות המשתמשים באותן טכנולוגיות מסייעות שהזכרתי מעלה).

בעת פרסום של הצהרת הנגישות שאינה כוללת התאמות נגישות באתר האינטרנט או שהיא כוללת התאמות שאינן מתאימות לאתר, אתם חשופים לתלונה ולסוגייה משפטית מורכבת עקב מסירת מידע כוזב או הטעיה אמיתית של המבקר באתר שלכם.

אתן לכם דוגמה, בהצהרת הנגישות רשום שהאתר עומד בדרישות התקן ובוצעו בו התאמות נגישות לקורא מסך, האם בדקתם את זה? האם אתם בטוחים שהאתר שלכם מותאם לאותן תקנות ולקורא מסך? חשבו על זה ככה, מגיע משתמש עם קורא מסך שמבין במסגרת ההצהרה שהאתר שלכם "כביכול" נגיש ומותאם לשימוש, אך בפועל ההפך הוא הנכון וכל המידע המופיע באתר אינו מותאם לקורא מסך שברשותו. במקרה זה, המשתמש יכול לפנות אליכם ולהתלונן כי פרסמת מידע כוזב או במילים פשוטות מידע שקרי שגרם לו עוגמת נפש רבה משמע האפשרות שלו להבין את המידע ולרכוש את השירותים שאתם מציעים דרך האתר אכן נפגעה.

חשוב לי להוסיף שהתאמות הנגישות באתר הן רק חלק מהצהרת הנגישות, ישנה חובה גם להתייחס לתקנים המתאימים, לשירותים המוצעים על ידי העסק, להסדרי הנגישות של המקום הפיזי שבו אתם מקבלים קהל ועוד..

כל הדברים הללו חייבים להיות רשומים בצורה המתאימה לחלוטין למצב בשטח, גם של אתר האינטרנט שלכם וגם של העסק הפיזי שבו אתם מקבלים קהל.

לסיכום: כאשר אתם מעתיקים הצהרת נגישות מאתר אחר או מתבנית קיימת, אתם לא יכולים לוודא שמה שהעתקתם אכן נכון ואתם חשופים לסוגיות משפטיות מורכבות מאוד עקב מסירת מידע כוזב או הטעיה של המשתמש המבקר באתר.

העתקה של הצהרת נגישות ופגיעה בזכויות יוצרים

נושא הזכויות יוצרים ברשת האינטרנט הינו נושא מוכר במגוון רחב של נושאים, לדוגמה: שימוש בתמונות המוגנות בזכויות יוצרים, שימוש בהצהרות מדיניות ותקנונים שנכתבו בצורה מקצועית המוגנים על ידי זכויות יוצרים, שימוש בסימנים מסחריים כגון לוגו ללא אישור החברה ועוד.

שימו לב – גם בהצהרת נגישות ישנו עניין של זכויות יוצרים.

לאחרונה אני נתקל באתרים רבים המעתיקים הצהרות נגישות מכל מיני אתרי אינטרנט ללא אישור של בעל האתר או של מי שהכין את הצהרת הנגישות עבורו. האמת, גם הצהרות נגישות שאני כתבתי במו ידיי הועתקו לאתרים ולעסקים שאינני מכיר כלל, מה שאסור בהחלט מבחינת חוק זכויות היוצרים.

חשבו על זה ככה, אנשי מקצועי שהשקיעו שנים רבות בהבנת התחום, יצירת של מבנה המתאים במדויק לצרכים שלהם ושל בעל העסק שרכש את שירותם פתאום מגלים שכל מה שהם עמלו הועתק בשנייה ופורסם באתר של בעל עסק ללא אישורם. במצב זה, תיתכן פגיעה משמעותית בזכויות היוצרים ופגיעה בשמו הטוב של יוצר המסמך (במצב שהמידע המפורסם אינו תואם בפועל לאתר אז כביכול זה שהכין את המסמך הכין אותו בצורה לא נכונה רק שבפועל המידע הועתק מאתר אחר בכלל).

בעת שאתם מעתיקים הצהרת נגישות מתבנית או מאתר אחר, אתם לא יכולים לדעת מי הכין אותה והאם המידע המופיע בו מוגן בזכויות יוצרים. ישנם מקרים רבים שאנשים שהעתיקו מידע כתוב כגון הצהרת נגישות ותקנון לרכישה באתר נחשפו לתביעה אזרחית בגן שימוש במידע ללא רשות, כלומר פגעו בזכותו של יוצר המסמך. סוגייה של פגיעה בזכויות יוצרים עלולים להסתיים בהתעסקות משפטית רבה ופיצוי כספי גבוה במיוחד.

אופן פרסום הצהרת הנגישות באתר האינטרנט

מלבד הכנת הצהרת הנגישות ישנה חובה לכתוב את התוכן הקיים בה בצורה נגישה ולפרסם אותה במקום בולט ונגיש באתר ובהתאם לדרישת התקנות כדי שמשתמש עם מוגבלות יוכל להיחשף אליה.  חלק משירותינו, אנו מכינים הצהרת נגישות מלווים את צוות האתר עד הפרסום שלה בצורה בולטת ונגישה.

לסיכום: רכשו את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט ותוודאו כי הצהרת הנגישות שקיבלתם ממנו נכתבה בצורה המתאימה במיוחד לאתר שלכם ושיש לכם רשות מלאה להשתמש בה ולפרסם אותה באתר.

המידע המופיע בעמוד זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ או עצה משפטית, בכל סוגיה משפטית יש להיוועץ עם עורך דין

מעוניינים במידע נוסף אודות כתיבת הצהרת נגישות המותאמת במיוחד לאתר ולעסק שלכם?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם השעות הקרובות

אין לכם זמן לחכות? חייגו עכשיו: 074-7817111 ואנו נשמח לתת לכם את כל המידע בנושא

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת