fbpx

תפריט

חנות וירטואלית נגישה

הקהל שקונה באינטרנט הוא קהל קצת שונה מזה שהולך ואוהב לטייל בחנות בקניון או במתחם הקניות הקרוב לביתו. חלק ניכר מאותו קהל זה אנשים עם מוגבלות שאין באפשרותם לצאת מהבית או הדבר מצריך מהם מאמצים רבים ולכן הם מעדיפים לרכוש את המוצרים שלהם בחנות וירטואלית באינטרנט.

עבור גולשים עם מוגבלות תהליך ההזמנה וצריכת השירותים באמצעות חנות וירטואלית או אתר אינטרנטי לא תמיד נעימה ופשוטה כמו שאנחנו חושבים. חנויות וירטואליות שמציעות מוצרים למכירה דרך האתר לא תמיד בנויות בצורה נכונה ונגישה ולאנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות שונות מה שעלול לגרום לגולש נזק ועוגמת נפש רבה בעת גלישה או קריאת המידע המופיע באתר.

הנושאים הללו ומבנה האתר הוא חלק מרכזי וחשוב בעת בנייה או פיתוח של חנות באינטרנט שמטרתה לשרת את מגוון הגולשים מבלי קשר ליכולות הפיזיים או המנטליים שלהם.  מטרת הנגישות באתרים מסחר אלקטרוני היא יצירת חנות וירטואלית שכולם יכולים להשתמש בה, לא משנה תפקיד או גיל הגולשים, רמת המיומנות שלהם באינטרנט, מיקום מגוריהם או המוגבלות שלהם.

בפוסט הבא אני אסביר לכם מדוע עליכם להנגיש את החנות הווירטואלית שלכם ומהם המשאבים שתוכלו להשתמש בהם כדי לשפר את העיצוב והפונקציונליות של המשתמשים בעת השימוש בה.

ראשית חשוב לי להסביר למה הנגישות באתר אינטרנט מכירתי (ובכל אתר) חשוב במיוחד

ארגון התקינה הבינלאומי W3C אשר מנחה את הקווים המרכזיים בנושא הנגישות באינטרנט מסביר כי נגישות באינטרנט פירושה שאנשים עם מוגבלות יכולים להשתמש ולצרוך שירותים באמצעות אתרי אינטרנט בצורה הטובה והמתאימה ביותר עבורם.

יכולתו של הגולש לגלוש ולצרוך שירותים בחנות מקוונת באינטרנט מושפעת רבות מגורמים חיצוניים ומגורמים פנימיים, ולכן יש חשיבות עליונה לבצע את ההפרדה בין הנושאים החיצוניים המשפיעים כמו למשל מבנה האתר שאינו נגיש, תוכן האתר, הנראות שלו וכן הלאה מול הנושאים הזמניים שכוללים כמו נכות פיזית זמנית או הזדקנות.

לצורך הקטנת הפערים בין השירותים המוצעים ברשת האינטרנט לבין האנשים שצורכים את השירותים נוצרו ותוכננו מגוון רחב של טכנולוגיות מסייעות שמטרתן העיקרית להנגיש את המידע המפורסם ברשת האינטרנט לאנשים עם מוגבלות בצורה הטובה והמתאימה ביותר. רוב הטכנולוגיות המסייעות תוכננו בצורה מלאה ובשיתוף פעולה עם אנשים שחווים מגבלה זמנית או קבועה כדי לאפשר להם לצרוך את המידע כפי שאר הגולשים מבלי שמוגבלותם משפיעה על אופן הגלישה והתוצאה הסופית.

בין אם אתה בעל עסק, מפתח אתרים, בונה חנויות וירטואליות, בונה אתרי תדמית או מתחזק אותן, באחריותך לוודא כי האתר נגיש וכולם יכולים להשתמש בחנות שלך בצורה נגישה, יעילה.

להנגשת המרחב הוירטואלי בחנות האינטרנטית שלך יש מספר רב של יתרונות מהותיים, לדוגמה:

  • פנייה לקהל יעד נוסף שלא פניתם אליו עד היום שהחנות באינטרנט שלכם לא הייתה נגישה.
  • שיפור המוניטין של העסק שלכם בכך שמעתה הוא פונה גם לקהל אנשים עם מוגבלות.
  • שיפור חווית המשתמש בחנות האינטרנטית שלכם והגדלת הסיכוי לביצוע מכירות באופן מקוון.

חשוב להבין כי נגישות באינטרנט כוללת הרבה יותר מסתם הוספת טקסט חלופי לתמונות או אופטימיזציה ושיפור בקוד האתר לצורך טעינה מהירה. הנגישות באתר היא תהליך מלא ומקיף שמטרתו העיקרית להנגיש את המידע באופן מלא ומפורט.

הבדיקות שכל בעל חנות וירטואלית צריך לבצע

לצורך הבנה של נושא הנגישות באינטרנט, חשוב לבצע בדיקת נגישות לאתר אינטרנט בצורה מלאה, מפורטת וכמובן בהתאם לדרישות התקן.

הבדיקה הבסיסית והראשונה שאתה יכול לבצע בצורה עצמאית היא להיכנס לנעליו של הגולש עם המוגבלות ולנסות לגלוש באתר האינטרנט שלך בצורה עצמאית וללא עזרה מאדם נוסף.

איך מבצעים את הבדיקה?

שלב ראשון שאני ממליץ להרבה לקוחות שלי כדי לבדוק את החנות שלכם זה לשים כיסוי על העיניים. בעת שהמשתמש שם כיסוי על העיניים, הוא מתחיל להבין כיצד אדם עיוור גולש באתר שלנו. זכרו שאדם עיוור לרוב משתמש באמצעות המקלדת ולא עם העכבר (כי אין לו אפשרות לראות את הלחצן של העכבר) ולכן תנסו להשתמש במקלדת עם כיסוי עיניים. זה ברור שהחוויה לא תהיה זהה לחלוטין לאדם שאינו עם מוגבלות, אם זאת חשוב לציין כי החוויה צריכה להיות בסיסית ומובנת לגולש, כך שהוא יודע בכל רגע נתון היכן הוא נמצא באתר וכמובן לאפשר לו להמשיך לגלוש בו בצורה מלאה ותקינה.

כשאתה גולש בחנות שלך, האם אתה נחשף לאלמנטים, תמונות או כפתורים שעשויים להיראות מוזרים ולא מובנים עבורך? האם אתה יכול להשתמש במקלדת כדי לנווט באתר, או שזה פשוט בלתי אפשרי?

בהתייחסות למדיה המתנגנת בחנות שלך, האם לכל הסרטונים שהעלתה באתר יש כתוביות, האם הם נגישות? האם ישנו תיאור קולי מתאים? כל הנושאים הללו צריכים להיבדק בצורה מלאה כדי שהמסר שמועבר באמצעות הסרטון חייב להתבצע בצורה ברורה לכלל המשתמשים.

תן למשתמשים אחרים לנסות ולגלוש בחנות שלך

בדיקה נוספת שאני ממליץ לבצע היא ממש לתת למשתמשים או גולשים שונים לנסות ולרכוש בחנות הווירטואלית שלך. בעת מגוון רחב של אנשים מנסים לקנות דרכה, אתם מקבל את כל ההערות של אותם קונים וכך אתה יכול ליישם אותם בנגישות.

ישנם גם עמותות וחברות שונות שמציעות בדיקה אמיתית על ידי אנשים עם מוגבלות ולאחר הבדיקה הם מספקים לך רשימה של ליקויים שנמצאו בעת גלישה או שימוש באתר.

בדוק כי התפריט והמוצרים שבו מופיעים בצורה תקינה ומלאה

לרוב אני נתקל בחנות וירטואליות או אתרי מכירות שמפרסמים מגוון רחב של מוצרים שלא ניתן להבין או לדעת לגבי איזה מוצר הכוונה בעת כניסה למידע אודותיו או שהתפריט העליון שמכיל את כל הקטגוריות של המוצרים אינו ברור או נגיש מספיק. תפריט הקטגוריות של המוצרים (שזה בעצם החלק המרכזי בחנות וירטואלית) חייב להיות נגיש וניתן לפתיחה ולנווט מהיר באמצעות המקלדת. התפריט חייב להיות מסודר ולקבל את הפוקוס הראשון בעת כניסה ראשונית לחנות המקוונת.
תפריט נגיש הוא חלק מרכזי בכל סוגי החנויות המקוונות ולכן יש לתת לנושא זה חשיבות עליונה.

תוכן המוצר חייב להיות נגיש

חלק בלתי נפרד מכל נושא הנגישות של החנות המקוונת באינטרנט הוא תוכן נגיש. תוכן נגיש מרכיב את דפי המוצר, בלוג, סקירות, כתבות או כל מידע אחר המופיע באתר. התוכן חייב לעבור תהליך של הנגשה והתאמה לטכנולוגיות המסייעות השונות. נושא זה יאפשר למשתמש עם מוגבלות לגלוש בצורה מלאה באתר ואף יעניק לכם יתרון משמעותי בגוגל מבחינת הקידום האורגני. ברגע שתוכן המוצר הוא ייחודי ומסודר בהתאם לדרישות התקן אתם נהנים גם מחשיפה משמעותית במנועי החיפוש וגם בהתאמה מלאה לטכנולוגיות המסייעות השונות. בנושא יצירת תוכן נגיש לחנות וירטואלית ולאתרי אינטרנט נגיש הכנתי עבורכם מדריך מקיף להנגשת מסמכים כולל הסבר מפורט בסרטון וידאו.
לקישור עמוד המדריך לחץ כאן: מדריך מקוצר להנגשת מסמכים.

וודא כי החנות הווירטואלית שלך נטענת בצורה מהירה

לרוב, חנות המכילות כמות גדולה של מוצרים עולות בצורה איטית וחווית הגלישה בהן נפגעת. ברגע שחווית הגלישה נפגעת גם המשתמש עצמו מרגיש זאת ולעיתים אך מרגיש מתוסכל מכך שהוא צריך להמתין (אנשים עם מוגבלות אף עלולים לחשוב שהאתר נתקע או לא קיים) ולכן חשיבות המהירות היא בהחלט מהותית וחשובה לאורך כל התהליך, גם לחוויית המשתמש וגם לנראות של החנות במנועי החיפוש.

חנות וירטואלית נגישה היא הפתרון הטוב ביותר עבור העסק שלך

לאחר שעברנו יחד על כל הבדיקות שאני ממליץ לבצע בעת הנגשת החנות שלכם באינטרנט, חשוב להבין דבר אחד, תקן הנגישות באינטרנט בסך הכול בא לעשות סדר ולבצע את ההתאמות הנדרשות כדי שאנשים רבים יוכלו לצרוך את השירותים שלכם והמוצרים שאתם מציעים בצורה הטובה ביותר. ברגע שהם יכולו לצרוך את המוצרים שלכם באתר אתם תהנו מחשיפה גדולה יותר, רווחים גדולים יותר והכי חשוב שיפור חייהם של מאות אלפי אנשים בארצנו הקטנה.

יש לכם שאלות בנוגע לפוסט? הקמתם חנות מקוונת חדשה ורוצים לדעת האם היא נגישה? יצרו עמנו קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת