fbpx

תפריט

הנגשת אתר וויקס

מדריך מיוחד הכולל טיפים להנגשת אתר וויקס והתאמתו לתקנות הנגישות באינטרנט

להנגשת אתר אינטרנט ישנם יתרונות רבים בניהם יתרונות חברתיים, עסקיים ומשפטיים. רוב בעלי העסקים מתמקדים בעיקר בנושא המשפטי ומנגישים את האתר וויקס שברשותם כדי לא להיות חשופים לתביעה או לעניין משפטי שעלול לגרום להם להוצאות כספיות גבוהות. אנשים מפספסים את הנושא החברתי והיתרון העסקי בעת שאתר אינטרנט הונגש והותאם לשימוש בקרב משתמשים עם מוגבלות.

אם בחרתם לבנות את האתר אינטרנט שלכם בפלטפורמת וויקס, אתם תיהנו משיפורים ושדרוגים שונים המוצעים לכלל לקוחות ובונה האתרים על בסיס הפלטפורמה בצורה אוטומטית, כלומר ברגע שהחברה תיישם או תספק אפשרות הנגשה מסוימת אתם אוטומטית תהנו ממנה גם (שימו לב שמדובר רק בכלי או אפשרות מסוימת ועליכם בכל מקרה להשתמש בה ולהפעיל אותה).לאורך השנים, וויקס בהחלט שיפרה ושידרגה את הפלטפורמה שלה כדי שהיא תהיה ידידותית ונגישה יותר למשתמש.

במסגרת מדריך זה, אני אציג בפניכם מספר שלבים חשובים שיש ליישם באתר אינטרנט מבוסס וויקס כדי שהוא יהיה נגיש יותר לכלל המשתמשים.

תכנון ויישום מבנה ראשוני מסודר ונוח יותר לשימוש

כל התבניות והעמודים המופיעים באתר צריכים להיות פרוסים ומסודרים בצורה המתאימה ביותר לחשיבות המידע המופיע באתר. תוכן האתר שלך צריך להיות מאורגן בסדר הגיוני, כותרות מרכזיות ברורות וכותרות משנה בתיוג מתאים (H2,H3 וכו'). הפלטפורמה של וויקס מאפשרת לך ליצור מבנה מסודר והיררכי עבור דפי האתר מה שהופך את כל תהליך הסידור וההתאמת המידע לנוח יותר לכלל המשתמשים..

שיפור הבנת המידע המופיע על גבי התמונות באמצעות טקסט חלופי

אלמנטים חזותיים כמו תמונות הם חלק בלתי נפרד מעיצוב האתר שברשותכם. בעת שאתם משתמשים בתמונות רבות באתר, אתם עלולים להוות חסם משמעותי בקרב משתמשים עם מוגבלות, לדוגמה משתמש עם עיוורון המסתייע בקורא מסך שלא יכול לדעת או להבין מהו המידע המופיע על גבי התמונה. כדי לגשר על פער זה, יש לכלול טקסט חלופי לכל התמונות המעבירות מסר או מידע מסוים. בעת שאתם מוסיפים טקסט אלטרנטיבי לתמונות שבאתר, אתם מבטיחים שמשתמשים המסתייעים בקוראי מסך מבינים את התוכן והמטרה של כל תמונה ותמונה.

בתוך מערכת הניהול של הוויקס ישנו שדה ייעודי בשם: הוספת טקסט חלופי שמאפשר לכם להזין את כל המידע שתרצו בעת שאתם מעלים את התמונה לאתר.

קבלו קישור למדריך קצר המסביר איך מתייחסים לכל תמונה ומהו הטקסט האלטרנטיבי (חלופי) המתאים לה: מדריך להנגשת תמונות באמצעות טקסט חלופי

שימוש בצבעים ביחס ניגודיות גבוה ובפונטים נגישים וברורים

בחרו במניפת צבעים עם ניגודיות גבוהה כדי לשפר את הנראות, ולהועיל למשתמשים עם לקות ראייה לצפות מידע שפרסמתם באתר בצורה טובה ומתאימה עבורם. דבר נוסף שכדאי לשים עליו דגש זהו נושא בחירת הפונטים (הגופנים) במסגרת האתר. לדוגמה, פונטים שהם כתב יד, פונטים צפופים או דקים עלולים להוות חסם רב להבנת המידע בקרב משתמשים עם מוגבלות.

שימוש ברכיבים הניתנים לשימוש ניווט באמצעות המקלדת

ניווט במקלדת הוא הוא נושא חשוב ומהותי מבחינת נגישות והתאמת האתר למשתמשים עם מוגבלות. בדוק את הפונקציונליות של אתר הוויקס שלך בעת השימוש במקלדת בלבד, וודא שכל האלמנטים האינטראקטיביים כגון קישורים וכפתורים נגישים וידידותיים למקלדת. הבדיקה צריכה להתבצע כמשתמש קצה End user שמעוניין להבין או לתפעל את האתר שלכם באמצעות המקלדת בלבד.

העלאת פרסומים ותוכן מולטימדיה נגיש

אם במסגרת אתר הוויקס שלכם החלטתם לשלב סרטוני וידאו או מולטימדיה אחרים, חשוב לספק כתוביות ומידע כתוב המסביר את מטרת הוידאו.

יישום ושימוש בטפסי יצירת קשר או הצטרפות לניוזלטר נגישים

וודא שכל הטפסים באתר הוויקס שלך נגישים. השתמש בבונה הטפסים של וויקס ליצירת טפסים הכוללים תוויות ברורות, הודעות שגיאה מפורטת בשפה המתאימה (בעברית למשל) והוראות למשתמשים עם מוגבלויות. לאחר יישום נושאים אלה, יש לבצע בדיקת נגישות מקיפה בעת השימוש בתוכנה להקראת מסך.

בדיקת שהאתר וכל הרכיבים שבו רספונסיבים למובייל

פלטפורמת וויקס מספקת תבניות ורכיבים שהם רספונסיבים לטלפונים ניידים במגוון רחב של מערכות הפעלה. בעת שסיימתם לתכנן ולעצב את העמוד בגרסת הדסקטופ (מחשב השולחני), חשוב מאוד ואפילו מהותי לבדוק שהאתר שלכם נראה ברור ומסודר גם בגרסת המובייל. תבדקו שכל הרכיבים נכנסים במסך ושהם אינם חתוכים, שאין רכיב על רכיב ושאפשר לתפעל את הרכיבים גם במובייל. דוגמה למקרה שחוזר על עצמו בהרבה אתרים זה אייקונים או תוכנות צד ג' המרחפים באתר ומונעים משתמש ללחוץ על הכפתורים שנמצאים מתחתיהם ולכן בכל פעם שאתם מוסיפים עוד רכיב (כמו למשל צ'אט אונליין, כפתור וואטסאפ, תוסף נגישות וכו') יש לוודא שהוא אינו פוגע בחוויית משתמש ואינו מסתיר את המידע שמתחת לדף.

האם ישנם רכיבים שלא ניתנים להנגשה באתר וויקס?

שאלה שחוזרת על עצמה מהמון בעלי אתרי וויקס שהחליטו לבנות אתר תדמיתי או אתר מכירתי על בסיס הפלטפורמה. ישנם מקרים שבעת שבונים את האתר משתמשים ברכיבים שאינם נגישים ושהיכולת להנגשתם הינה נמוכה ואף עלולה להוות בעיית נגישות שתמנע ממשתמש עם מוגבלות לצרוך את המידע והשירות בצורה שתתאים עבורו.

בעת שאתם בוחרים רכיב, תוסף, טופס מקוון או כל אלמנט תפעולי/פונקציונלי תבדקו שאכן ניתן להשתמש בו, לנווט בו ולתפעל אותו גם באמצעות המקלדת, קורא המסך וכל הטכנולוגיות שבהן מסתייעים משתמשים עם מוגבלות.

ישנו מצב שהרכיב שבחרתם אכן אינו ניתן להנגשה ובעת שאתם משתמשים בו אתם פוגעים ברמת הנגישות של האתר שלכם. במצב זה ניתן להתייעץ עם יועץ נגישות לאתרי אינטרנט המבינים באתרי וויקס או ליצור קשר עם צוות התמיכה של הפלטפורמה כדי לבדוק מולם האם ניתן לטפל בסוגיה או לא.

לסיכום נושא הנגישות באתרי וויקס

חשוב לי להדגיש שהבנת היסודות ורציונל של נגישות אתרי אינטרנט בכלל והנגשת אתרי וויקס בפרט, היא בעלת חשיבות עליונה במיוחד לאור ההתפתחות המשמעותית בעולם הדיגיטל לאור השנים האחרונות. תחקרו, תבינו, תלמדו ותעקבו אחר כל שינוי או התאמה שניתן לבצע במסגרת אתר וויקס לצורך הנגשתו בצורה הטובה ביותר.

במידה ואתם נתקלים באתגרים או במורכבויות שונות מעבר ליכולות הטיפול וההבנה שלכם, אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מיועצי נגישות לאתרי אינטרנט שיכולים לספק לכם את התובנות והמלצות החשובות ביותר כדי לשפר את הנגישות באתר שלכם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת