fbpx

תפריט

כתבה בנושא תביעות עקב אי הנגשת אתר אינטרנט

בחול המועד סוכות האחרון, פורסמו שתי כתבות בטלוויזיה לגבי עסקים שנחשפו לתביעות בגין אי הנגשה לך אתר האינטרנט שלהם, תביעות ספאם ועוד.

מטרת הכתבה העיקרית הייתה להראות כי התובענות הייצוגיות המוגשות נגד בעלי עסקים עלולות להסתיים בעלויות גבוהות במיוחד עקב התעסקות משפטית רבה וזמן התעסקות עצום שכולל חששות רבים בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים.

במסגרת הכתבה הוצגו מספר בעלי עסקים שטוענים שהם הנגישו את המקום הפיזי שלהם אך הם לא ידעו שכל אותם הסדרי הנגישות שבוצעו במקום הפיזי שלהם לא פורסמו בצורה תקינה במסגרת אתר האינטרנט ועקב כך הם קיבלו תביעה בנושא אי פרסום הסדרי נגישות ואי הנגשה של האתר אינטרנט.

המקרים השונים שהוצגו בכתבה מדגישים את המחיר הגבוה של אי פרסום הסדרי נגישות או אי הנגשת האתר למרות שהם כן לקחו יועץ נגישות שידע ללוות אותם לאורך כל התהליך.

מה אנחנו למדים מהכתבה?

השיעור שאנו צריכים ללמוד הוא לברר בדיוק מה עלינו לעשות בכדי שנוכל לפרסם את השירותים או המוצרים שלנו באמצעות אתר האינטרנט.

כל בעל אתר אינטרנט צריך להתייחס ולבדוק לעומק את נושא הצהרת הנגישות ונגישות אתר האינטרנט (שימו לב שתוסף נגישות המותקן באתר אינו מכסה את כל דרישות התקן), תקנון, מדיניות פרטיות, חוק הספאם (בעת שאתם שולחים דיוור שאינו מורשה ללקוח) ועוד.

בחודש שעבר, אני ועו"ד מריאנה דן עשינו הרצאה מקצועית למאות בוני אתרים בנושא נגישות אתרים, הצהרת נגישות, חוק הספאם, מדיניות פרטיות, תקנונים ועוד המון מידע מקצועי שיתן לכם את הכלים בצורה הפשוטה והמקצועית ביותר.

במיוחד בשבילכם, פרסמתי את ההרצאה המוקלטת לפי פרקים בערוץ היוטיוב שלי, כדי שתוכלו לנווט בה בהתאם למידע שמעניין אתכם (אני אישית הייתי ממליץ לעבור על כל הפרקים כדי שתוכלו להבין לעומק את מה שעליכם לעשות וכמובן כדי שלא תהיו חשופים בעתיד לסוגיות משפטיות מורכבות)

להלן קישור להרצאה ביוטיוב: איך לא להסתבך מבחינה משפטית כבונה אתרים?

ועכשיו נחזור לכתבות שפורסמו בטלוויזיה.

בהתאם לנושאים שפורסמו בכתבה, בעלי העסקים נחשפו למספר סוגיות מורכבות, בניהן:

עלויות משפטיות גבוהות במיוחד

מאבקים משפטיים הם מאבקים שכרוכים בעלויות רבות לצורך ניהול התיק מול התובע. גם אם התובע מחליט בסוף להסתלק מהתביעה או לגשת לפשרה, עדיין ישנן עלויות של עשרות אלפי שקלים בניהול התיק, כתיבת חוות דעת, מתן מענה לכתב התביעה ועוד… ככל שהתביעה נמשכת זמן רב יותר, כך העלויות יהיו גבוהות יותר. במקרים מורכבים יותר, הלקוחות אף צריכים לקבל יועץ מומחה להנגשת אתרי אינטרנט מטעמם שידע לבדוק את האתר, ללוות את צוות הפיתוח ככל שיידרש ולוודא כי הוא עומד בדרישות התקן הישראלי.

שימו לב שגם אם התובע והנתבע הגיעו להסדר פשרה, חלק מההסכם שהאתר יונגש כראוי וכל הסדרי הנגישות יפורסמו בו בצורה בולטת וברורה כנדרש בתקנות.

בזבוז של שעות עבודה רבות

התעסקות משפטית כרוכה בבזבוז זמן רב בעת התנהלות מול התובע, הבנת כתב התביעה ושיחות ארוכות מול העורך דין ששכרתם את שירותיו לייצג אתכם לאורך כל תביעת הנגישות.

פגיעה רבה במוניטין החברה

מעבר להשלכות הכספיות ובזבוז הרבה בטיפול בתביעה, תובענות ייצוגיות מחויבות להיות מפורסמות בפנקס התובענות הייצוגיות וככה הן זמינות לציבור הרחב. בשל כך שהן אכן מפורסמות לקהל הרחב, עלולה להיות פגיעה משמעותית במוניטין של בית העסק שלא הנגיש את האתר ולא תרם את החלק שלו מבחינה חברתית למשתמשים עם מוגבלות.

בכל מקרה, בעת הליך משפטי או התנהלות בכתב התביעה, הטיפול באתר שלכם חייב להתבצע בצורה מלאה ומקיפה ללא "פלסטרים" או "קיצורי דרך".

ועכשיו, אסביר לכם מה לא כדאי לכם לעשות בעת שקיבלתם כתב תביעה והגעתם לפשרה או להסדר מול התובע.

אל תעתיקו הצהרת נגישות מאתר אינטרנט אחר

אל תעתיקו הצהרת נגישות,פשוט על תעשו את זה.

לצערי הרבה בעלי עסקים שנחשפו לתביעה מעתיקים הצהרת נגישות מאתר אחר או שלוקחים איזו תבנית חינמית המפורסמת ברשת. שימו לב שהעתקת הצהרת נגישות הוא עניין מאוד בעייתי משתי סיבות מרכזיות:

  1. מסירת מידע כוזב או הטעיה: בעת שאתם מעתיקים הצהרת נגישות מאתר אחר, אתם לא יכולים לדעת בוודאות שכל המידע שהועתק הוא אכן תואם לאתר האינטרנט שלכם ולמידע המפורסם בו (חלק חשוב ומרכזי בהצהרת נגישות זה נושא התאמות הנגישות שבוצעו באתר, ולכם אין את היכולת או הכלים לבדוק שאכן הנושאים מתבצעים גם אצלכם באתר). ההמלצה שלי היא לקחת יועץ נגישות מומחה לאתרי אינטרנט ולוודא מולו שכל ההתאמות שציינתם אכן תקינות ומותאמות לאתר ולעסק שלכם.
    במידה ובכל מקרה החלטתם לפרסם הצהרת נגישות שמועתקת מתבנית או ממקום אחר, אתם עלולים להיות חשופים במסירת מידע כוזב או בהטעיה של המשתמש בגין פרסום מידע שאינו נכון עבור האתר שלכם.
  2. פגיעה בזכויות יוצרים: כל מידע המפורסם היום באינטרנט הוא שייך לכותב המידע, כלומר לכותב המידע יש זכות יצירה של המידע הזה ואסור להעתיק אותו או להשתמש בו ללא רשות כתובה ומתועדת מכותב המסמך. ההמלצה שלי היא לא להשתמש בשום תבנית או הצהרת נגישות מבלי שיש לכם אישור כתוב ומפורט במותיר לכם להשתמש בה.
 

אי פרסום הצהרת נגישות

אי פרסום הצהרת נגישות תקינה וייחודית לאתר האינטרנט ולעסק שלכם עלולה לחשוף אתכם לתביעות נגישות בגין אי הנגשה של האתר ולעלויות כספיות גבוהות במיוחד (הרי כבר קיבלתם פניה אחת, למה לא לעשות את זה כמו שצריך ולוודא שלא תהיו חשופים שוב פעם).
ההמלצה שלי היא לרכוש את שירותיו של יועץ נגישות שזו המומחיות שלו. יועץ הנגישות יבדוק את המקום הפיזי שלכם, יפרסם את כל התאמות הנגישות הקיימות בו ובאתר האינטרנט שלכם וכך תדעו שאתם לא חשופים לתביעות בגין אי הנגשת אתר האינטרנט ולעניינים משפטיים.

שאני מסתכל על הכתבה שפורסמה ונחשף לכל הפוסטים שמעלים בעלי עסקים רבים ברשתות החברתיות, אני מבין את הכעס הרב של בעלי עסקים ואת ההתעסקות המיותרת שיכלה להימנע במידה והם אכן היו מנגישים את האתר. מצד שני, יש גם את המשתמשים עם מוגבלות שלא מצליחים לצרוך את השירות או המידע באתרים שהם אינם נגישים (שזה לרוב הדרך היחידה שלהם לרכוש את השירות מביתם).

קיבלתם תביעת נגישות? רוצה לדעת מה אני חושב על התביעה או על האתר אינטרנט שלכם? אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לסייע לכם ככל שידרש לצורך טיפול מקצועי בסוגיות שהועלו במסגרת תביעת הנגישות שנחשפתם אליה.

המידע המופיע בעמוד זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ או עצה משפטית, בכל סוגיה משפטית יש להיוועץ עם עורך דין

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת